Thursday, October 23, 2008



Semalam aku ke gombak untuk meraikan majlis Hari Raya Aidil Fitri bersama-sama, memang seronok.... Terima Kasih...


Kawan yang sejati
Di manakah letaknya kejujuran,
Apakah sebenarnya erti pengorbanan,
Antara kuasa, cinta, nafsu dan keinsanan.


Bukan aku tak paham,
pelbagai kesengsaraan menimpa hidupmu
walaupun kesakitan dan keperitan
menjadi bebanan
tabahkan hatimu harungi lautan ini
demi nama yang kau sumpah


Bumi neraka pernah kau lalui
bagai mimpi ngeri bagimu
bangunlah kawanku..bangun...
sebagai jasad yang berdiri di bumi bertuah


Kerjakalah kebaikan
bendunglah kejahatan
menjadi yang hebat..walaupun tidak sehebat mana
agar jasadmu tergolong dalam
yang dicucuri rahmat....

4 comments:

sname said...

mekasih bang

aboy said...

Tq bang atas amanat yang diberi...Kami x lupa..Just pembahagian masa tu je nampak macam berat sebelah..=)..Papepun,InsyaAllah bang...jangan lupa apa yang di junjung..=)

Roland Robert Imbang said...

Halo sahabat!!! Apa kabar? Hehehehe...aku langsung jadik pasif kat sini tp ada gak aku gi ajak budak2 opis gi mandi kat Taman Negara Lambir. Nak g Gua Niah dalam perancangan..Teringin bebenor nak gi reunion, terutama nak jumpa budak2 seksyen 8 n para pensyarah. Aku dengar hang dah jadik org yang paling ditakuti kat mamak seksyen 8. Opel cakap hang kuat pukul budak2..Hehehehe..Wat la reunion, aku pasti datang!!! Kim salam kat semua sahabat blogger..:) Selamat!!! add aku kat rolandrobert2594.blogspot.com

A.K.u.O.w.E.P.e.L said...

ni otai-otai ni...
abe shon..
hehehe..