Wednesday, September 24, 2008

RM 2535.45 - SHOPING RAYA

Bila semua cerita pasal shoping maka aku pun teringin rasanya nak bershoping..... Alhamdullillah semalam ada satu cheque yang dah clear.... jadi aku pasang niat nak beli la barang sepasang dua baju raya....

Nak di jadikan cerita semalam Pak Ngah aku ajak berbuka posa di rumahnya di Sri Gombak, Pak Su aku dari Sg.Petani datang dan masak nasi daging, Aku memang suka sangat la dapat bersembang ngan Pak Su aku ni..... jadi aku pun setuju....

Selesai majlis berbuka posa di rumah Pak Ngah di Gombak.... aku rancang untuk singgah ke One Utama untuk shoping la.... lebih kurang jam 2100 aku sampai di One Utama... jadi takde la gi Terawikh.... Niat ni , pada asalnya nak belikan pakaian raya....tapi bila dah sampai kaki melangkah ke All Sports...sebuah kedai pembekal peralatan PETZL yang satu-satunya di Malaysia. Tambahan pulak yang kerja kat kedai tu member aku yang sama-sama pernah berjuang dalam Persatuan Pembimbing Rekreasi Luar UiTM....

Bila dah masuk dalam kedai tu jumpa dengan Omri....memang panjang la perbualan...semua topic berkisar tentang rekreasi....sambil tu mata aku meliar memandang beberapa peralatan yang memang aku dah lama idamkan.... bukan sebab aku ni suka membazir...,tapi peralatan-peralatan tu aku yakin akan memudahkan kerja aku dan aku yakin dapat mengurangkan kos manpower apabila aku nak buat aktiviti nanti....

Pikir punya pikir......aku lupakan niat aku untuk shoping baju raya....aku sedapkan hati aku cakap "ala baju raya nak buat pa.....bukan p mana-mana pun...." jadi aku sambar beberapa jenis barang dalam kedai All Sport............ campur tolak barangan yang aku beli semuanya RM2535.45, takpe la..... InsyaAllah dengan adanya peralatan-peralatan baru ni ,aku dapat menjalankan aktiviti dengan lebih efficient dan selamat....



Ini la antara peralatan yang di beli. Rata-rata peralatan ini lebih kepada pengunaan aktiviti

Flyingfox......... bukan pengunaan hari raya.....heheheh...






4 comments:

wegreentheearth said...

kepada sesiapa yg nak wat flying fox bolehla kontek team tact...

Hanum said...

cun btol gadget raya ko shan...

Rindu Alam Indah said...

erm..kepada yg dpt glove baru..ucap terima kasih byk2 pd bos teamtact..huhu..

*jgn senyum2 sgt..sket2 cukup..

aboy said...

ermm..nak kurangkan kos man power..huhuuh...xde can la nak selit2 kalau ade kelapangan ni..huuhu..=)..papepun...Good plan bang..

Chiayo2..