Thursday, September 11, 2008

LU APA BANGSA . . .? ? ?

“Sekiranya perlu….saya ulang sekiranya perlu…saya ulang sekali lagi…sekiranya perlu… ingat ya…banyak kali saya ulang ayat sekiranya perlu tu…..jika sesiapa yang menimbulkan isu perkauman ini boleh dikenakan tindakan ISA” petikan Yang Amat Berhormat Perdana Menteri Malaysia (lebih kurang la..)

Kebelakangan ini isu perkauman hangat diperkatakan. Tetapi bagi saya rasa isu perkauman ini adalah isu bebas yang mana setiap orang mempunyai hak untuk melontarkan pendapat masing-masing. Kenapa saya berpendirian begini…. Kerana semua orang berkaum… jadi apa salahnya hidup berkaum… Kalau tidak berkaum kenapa ada MCA, MIC, DAP, Hindraf , UMNO dan sebagainya…… kalau tak nak hidup berkaum jom pakat ramai-ramai kita duduk dalam UMNO atau dalam MCA atau yang lain-lain….. apa bezanya…? Ini kerana semuanya berkaum…. Semua nak menjamin hidup kaum masing-masing…. bagi saya, biasa la tu….

Cuma yang jadi masalahnya bila tak reti nak menghormati kaum lain…. Bukan la saya tuju pada mana-mana kaum…. Tapi bila hidup senang sombong…. Bila diberi peluang untuk menjaga satu-satu kawasan bongkak…. Kita ambil contoh Petaling Street… ada Nampak orang Melayu meniaga….??? Pergi la jalan-jalan di Bukit Bintang….. ada nampak Melayu meniaga….banyak lagi tempat lain yang begini. Kenapa ini berlaku…..adakah sebab orang Melayu tak pandai meniaga….???

Jangan la kata orang makan babi saja yang pandai meniaga… Sebabnya sebenarnya…mereka ini lebih bersemangat perkauman dari orang Melayu mereka memupuk semangat perkauman melalui Kongsi Gelap….…

Kongsi Gelap mereka berasaskan ekonomi….. kongsi gelap mereka memberi pinjaman wang (along) kepada bangsa mereka….. mereka memberi pinjaman kepada kaum mereka dengan kadar bunga yang jauh lebih rendah berbanding kadar bunga yang mereka kenakan kepada orang Melayu…. KENAPA….???? Supaya senang mereka tindas… senang mereka rogol.....supaya senang mereka sembelih orang melayu yang gagal membayar balik pinjaman mereka…..

Orang-orang kaya yang makan babi dalam kongsi gelap ini sanggup labur duit berjuta-juta untuk beli mesin cetak rompak dan edarkan cd kepada anak-anak muda yang makan babi untuk dijual supaya dapat mengukuhkan ekonomi…..bila ditangkap edar cd cetak rompak…..ada yang datang ikat jamin….

Orang-orang kongsi gelap yang makan babi ni….. bila ada masalah dikalangan mereka, ketua-ketua mereka turun untuk berdamai….hukuman akan dibuat sendiri oleh kongsi gelap, tak payah report polis. Nanti taklah ramai sangat yang akan duduk di penjara…..kalau tidak nanti tak dapat makan babi pulak dalam penjara……

Orang melayu ini semangat perkaumannya LUNTUR…. Ada yang sedar dan ingin ambil iktibar dengan apa yang dibuat oleh kumpulan kongsi gelap yang makan babi…. Maka wujudlah pergerakan kita….MELAYU…. bermula dengan niat yang baik… membela kebajikan….. dakwah Islamiah…. Menjadi golongan yang akan melindungi hak orang Melayu secara under ground……. Betul….bagus…semuanya cantik….

Tapi mengikut peredaran masa dan zaman…. Semuanya berubah….untuk menjaga golongan muda…. Mereka diberi tugas sebagai penjaga kelab malam…. Diberi tugas menari kereta…dan ada juga yang diberi tanggungjawab besar untuk tolong mengedar ganja, syabu dll supaya bangsa Melayu menjadi lebih bercita-cita tinggi dibawah jambatan dan didalam longkang…..

Ada juga yang tak rela melihat kaum Melayu dipijak dinegara sendiri….tampil untuk membantu memberi jalan untuk mencari duit yang lumayan dengan menyediakan tempat tinggal yang cantik….duit yang banyak….hidup yang penuh dengan hiburan kepada anak gadis yang menjadi pelacur…..

Selepas itu ada pulak yang nak wujudkan kerjasama diantara kongsi gelap….. Melayu dan dua bangsa lagi…… Wah…!!!! Ini dah kira bagus….dah kira advance….wujud la kumpulan yang mengunakan nombor bagi melambangkan kumpulan mereka…. “#6”

Yang #6 ni kononnya gabungan 3 bangsa…. Tapi yang ramainya biasalah….. budak-budak sekolah melayu yang mengagongkan nombor-nombor keramat ini…… sanggup memukul dan memijak bangsa sendiri kerana kononnya menjaga keharmonian 3 bangsa…..kepala hotak ayah dia…..!!! tak sedar yang mereka perlu membayar yuran bulanan kepada ketua masing-masing supaya boleh la ketua mereka memakai rantai emas yang macam rantai kapal dan boleh memakai kereta mewah….. yang 2 bangsa lagi hanya boleh gelak kerana mereka sebenarnya hanya mencukupkan korum dan bernaung dibawah kumpulan masing-masing yang sebenar seperti kumpulan 24, 18, 08 dll…….

Tapi bukan semuanya sama….. ada juga yang betul-betul berlandaskan Kebajikan Dawah dan Islamiah…….kumpulan yang mementingkan tuntutan dari 4 huruf iaitu ALIF,LAM,LAM, HA dan 4 huruf yang lain iaitu tidak lain tidak bukan MIM, HA, MIM, DAL ……

Berbalik kepada masalah perkauman…….Angkara siapa ini semua…..saya pun tak tahu… yang saya tahu bila ada suara-suara ikhlas yang membakar semangat orang Melayu supaya bangkit…. Suara-suara ini di ugut dan dikurung…. Siapa yang mengugut…??? Siapa yang mengurung…??? Orang yang memegang senjata keramat bangsa la yang punya angkara… Orang yang memegang keris yang tidak bersarung la yang mengila dan menikam bangsa yang patut dibela…..

Angkara siapa semua ini….. Angkara manusia yang mengaku berbangsa Melayu sendirilah yang mengepalai semua ini….. Universiti yang sepatutnya menjadi pusat melahirkan generasi bumiputera yang semangat membina kaumnya yang tinggi hendak DIJAJA dengan orang-orang yang makan babi…..maka nanti wujudlah pulak kedai-kedai itik gantung dan babi salai di Dataran Cendikiawan di UiTM…..

Untuk kaum yang makan babi…..memang seronokla….. makin hari makin kuat la semangat perkauman mereka….. Cuma kita yang tak sedar….itu yang Menteri di Jabatan Perdana Menteri mengelar bangsanya “Racist”…….. AWAT ??? Salah ka kita jadi RACIST….???


Tengok kaum ni.... baru berjaya sikit habis semua tanda-tanda kewujudan orang melayu di padam kan.... Atas dasar apa mereka melakukan ini...??? Bukan perkauman ka ??? Hari ini kewujudan tulisan Melayu dipadamkan.... esok-esok kewujudan bangsa Melayu pun akan dipadamnya....




Bangunlah bangsa Melayu.... Bangun saja... JANGAN TAKUT....

Kita sepatutnya bangga jika kita mempunyai semangat perkauman yang tinggi…… kerana dengan semangat
perkaumanlah bangsa kita boleh Berjaya….. tapi janganlah wujudkan kaum yang menjahanamkan bangsanya sendiri….

Jadi kepada mereka yang berkuasa di negeri masing-masing janganlah gadaikan hak melayu kerana menagih sokongan kepada mereka yang makan babi…. Nanti banyak sangat tanah yang kita kena bagi untuk mereka buat kandang babi…


Dan kepada mereka yang memegang tampuk pemerintahan gunakanlah keris Taming Sari tak bersarung itu untuk
membela kami….. jangan tikam kami…!!!




22 comments:

Anonymous said...

LAWAN TETAP LAWAN...

Mohd Hazriq Abu Zarin said...

salam..
huh,panjang mcm karangan..xtau nk komen apa..tp sy stuju dgn hakikat rimba..bangunlah bangsa melayu..jgn jd mcm singapura..tanah tergadai,melayu ditindas..!!

Mohd Hazriq Abu Zarin said...

apa yg saya nampak..malaysia skang kurang pemimpin yg berwibawa..pemimpin mmg byk tp gagal dlm menyatukan org2 melayu..anak2 melayu skang pn dah byk yg rosak akhlak..merempit,menagih,merompak,
pelacuran,clubbing,ajaran sesat spt black metal dll..patutnye pemimpin yg ada skang lebih menumpukan pada masalah anak2 muda drp mngejar pembangunan & populariti..kerana mereka adalah pegganti kita di masa hadapan..

hafiztahar said...

tak kan melayu hilang didunia
kita perang jum....

hafiztahar said...

kasi bunuh diaorg

moya said...

memang la setiap kaum nak jaga kaum masing-masing supaya hak mereka terjaga....tapi dalam masa yang sama mereka saling tolong menolong antara mereka....bagaimana dengan kita, adakah kita saling tolong menolong, bantu membantu sesama kita, bagaimana kita nak menjaga hak kita kalau ada diantara kaum kita sendiri yang masih bertelagah.jadi kita perlu la perbetulkan masalah dalaman yang melanda kaum kita supaya kita hidup bersatu padu dan bekerjasama antara kita, lepas tu baru la hak kita boleh dijaga dengan sebaik-baiknya.

Mohd Hazriq Abu Zarin said...

nk perbaiki masalah dalaman mcm mana..suruh berkali2 pn dorg xdgr ckp..byk kali dh disuruh bersatu tp lg berpecah belah..sume ego dgn diri masing2..org melayu skang sume dah pandai2 nk nasihat pn xbleh..silap drp akar umbi..klu drp awal dulu kita dididik dgn semangat mempertahankan org melayu,xdelah smpai mcm ni..punca utama duit,kuasa,pangkat..mgkin smpai pada satu tahap nnti satu pihak kene mengalah dan bersalaman..kalau lwn sampai bila pn xde penghujungnya..tp bkn mengalah sbb takut..mengalah utk bersatu membina negara yg aman..hrp pemimpin lps ni merancang perjumpaan seluruh org melayu di setiap negeri utk menyatu padukan balik semua org melayu spt yg dilakukan oleh tunku abd rahman putra al haj masa malaysia nk merdeka dulu..nk seribu daya,tak nak seribu dalih..hidup melayu!!

Anonymous said...

salam..

agak marah dan kasar di situ..tapi betul jgk kt hakikat rimba tu..apa2 pun berbalik pada diri sendiri..jgn kerana nila setitik rosak susu sebelanga..ada jgk kaum yg mkn babi tu membantu kaum yg tak makan babi untuk memajukan dua2 pihak..2lah..berbalik kpd sikap individu itu jgk..

teamtact said...

salam....

betul tu jon n mubin..... itu la yang saya maksudkan dgn pemegang Keris Tamin Sari... selainitu kita sendiri pen kena bersatu.... andai kata ada yang ingin gunakan keris Taming sari untuk menikam kita, tetapi selagi kita bersatu tidak mungkin ada masalah.....

teamtact said...

anonymous....

betul tu.... bukan semua... tapi satu hari nanti kalau mereka dituntut untuk membuat pilihan adakah mereka akan memilih untuk terus berkhidmat..... haiya... lu kasi tengok itu teresa kok punya gambar la.... kelana nila tetitik losak tutu tebelanga...haiya...

Stoner said...

selagi ada hayat

xkan aku mengalah demi maruah MELAYU

ape2 pun

Marilah kita semua bersatu

tak kira parti mana

janji Tanah Melayu terpelihara

jgn lupa berdoa agar Melayu dipelihara

Amin~

Anonymous said...

Salam…
Saya ecah…saya telah menukar URL: http://ecah50.blogspot.com/
Sudi2kan lah diri tok menjenguk blog saya =)

Zu@N_o9 said...

ramai2lah kte berdoa agar bangsa melayu bangun dri kgelapan yg akan mnyelubungi d stiap mase..

xkan melayu hilang ddunia..

Rindu Alam Indah said...

salam..kalo utusan melayu kekal dgn tulisan jawi seperti keluaran awalnya dulu..mgkn perkara sebegini xberlaku..masing2 nk jage kepantingan politik dan poket..takut terlepas projek plak nt..takut org x undi nt..ape2 pon greenberry harap jgn lah jadi MELAYU yang LAYU..

sname said...

melayu tu nak layu senang jer greenberry..
pegi je disco..
=)

Anonymous said...

salam....
macam mane melayu nak bersatu padu?
tengok sendirilah dalam parlimen tu sendiri....
bergadoh sesama sendiri,
tak sefahaman,
tuding jari sana,
tuding jari sini,
pastu masuk berita t.v 1
rakyat semua tengok....
yang lain fikir2kan lah sendiri...
lagi2 kalau orang luar tengok...
saya tengok pon malu sendiri...macam nikah pemimpin yang ada di malaysia??

saya rasa ahli2 parlimen ni kena pegi final camp la.....
=)

Apize said...

ahli2 parlimen kena pegi final camp...3 minggu...harap teamtact boleh propose kat kerajaan...

cicak kering said...

dlu len , skang len..
sblm mrdeka janji len ,kate nk hdp sepakat..
skang pe da jd..?
dowang sume nk jatuhkn owg mlyu pelan2 n snyap2..
patut ke..?
nie ke care kaum2 len blaz budi datuk nenek moyang kite,yg susa payah bwk masuk downg sume ke tanah mlyu suatu ketika dlu?
dasar x knang budi..!!mkin lame,mkin mnjadi2!!gua sokong lu bro..
slamat kn mlyu kite..AMIN..

teamtact said...

salam..

anak bangsa...
betul...saya setuju...mungkin mereka terlalu asyik menikmati keamanan yang ada skarang... sibuk menjaga poket masing2... mungkin bila negara kita dah jadi mcm palestin,iraq atau mana2 negara yg bertelagah.... masa tu duit dah tak bernilai...mungkin baru mereka sedar...

apiz....
bukan tak boleh buat final camp utk diorang... takut YDP dewan rakyat pura-pura pengsan plak hahahah.....

A.K.u.O.w.E.P.e.L said...

alo bro..
salam..
btui2 semangat hg shawn..
hehe..
lama r xlepak dgn hampa..

aboy said...

Kasi langgar la yang mana kerek2 ni bang....
Cilaka lu "*INA",K**ING"....

FoO dA fIrSt#1 said...

kalau YDP depa pengsan, kita sepak pasiaq kat muka, baru sedaq balik. tak pun suruh john buat "ayaq" dia. kata Final Camp....