Tuesday, February 10, 2009

TERIMA KASIH PERLU... FIRST CAMP

Semalam (7hb February 2009) tamatlah program Kursus Amali Asas Perkhemahan di Bukit Cerakah selama 3 hari 2 malam bermula pada 5hb February 2009.

Saya merakamkan jutaan terima kasih kepada En.Hisyam Che Mat kerana memberikan kesempatan kepada saya dan alumni yang lain untuk melibatkan diri dalam program-program seumpama ini.

Bukan sahaja peserta program sahaja yang dapat "benefit" bahkan banyak perkara yang saya dapat apabila melibatkan diri dalam program seumpama ini. selain dapat "refresh" semula, saya juga dapat menimba ilmu serta pengalaman baru semasa membantu proses pembelajaran disana.

Terfikir juga saya apakah pekerjaan atau didalam bidang apalah agak-agaknya saya sekarang sekiranya saya tidak melibatkan diri dalam rekreasi dari dulu?.. Mungkin jual satay agaknya. Tetapi Alhamdulillah, saya tak penah menyesal meyertai keluarga PERLU, dari penglibatan saya dengan PERLU lah saya berhenti melakukan gejala-gejala yang tidak baik (mungkin En. Hisyam atau senior2 lebih memahami)....

Dari PERLU jugalah saya mendapat rakan-rakan yang perhubungannya seperti adik beradik. Dan hari ini dari PERLU jugalah saya menimba pegalaman rekreasi sehingga berjaya membuka Syarikat yang berteraskan rekreasi. Malahan jika saya lihat Ahli2 PERLU yang seangkatan dengan saya, tidak ada yang menganggur. Semuanya sudah bekrjaya. Bagus lah.

Menjadi harapan saya agar PERLU terus menjadi platform kepada mereka-mereka yang ingin menimba pengalaman dan mendapat ilmu-ilmu bonus supaya mereka-mereka yang telah berkhidmat untuk PERLU akan mendapat added value apabila keluar bekerja nanti.

Kepada adik-adik PERLU yang ada sekarang, mantapkan lagi pengisian dalam aktiviti-aktiviti PERLU. Buat kursus-kursus yang permintaannya tinggi seperti First Aid Course, Penyelamat Kelemasan atau Bronce Medal, Menyelamat aras tinggi, Survival course dan banyak lagi....Jangan takut untuk ke program-program anjuran KBS seperti Level 3, keluar untuk cari ilmu....

Kepada mereka-mereka yang pernah atau bakal mengikuti kursus Amali Perkhemahan, atau sesiapa sahaja yang berminat untuk belajar dan menimba ilmu, jangan takut atau malu-malu. biar apa orang nak kata.... mari join PERLU. TAPI kena ikhlas.... jangan mengharapkan balasan..

Teringat saya kata seurang ulama.... bila kita tanam padi, rumput akan tumbuh dengan sendiri, tapi kalau kita tanam rumput, padi takkan tumbuh.....

Akhir kata TQ PERLU dan semua yang menjadi kepala dan tulang belakang PERLU. selamat....


Gathering janda baik

PERLU Cameron Highland


PERLU Buka Puasa

PERLU Gathering Melaka


PERLU Zoo Negara


PERLU Ulu Bernam

Sebelum membawa peserta semua instructor perlu melalui
pengalaman sendiri terlebih dahulu



PERLU Lata Hammer


PERLU Janda Baik


Lepas ni mana la pulak agak-agaknya ye.........????

6 comments:

wegreentheearth said...

apa kata kita ke gunung tahan pula???
ataupun ke taman negara endau rompin...
ataupun restoran cili merah...
hahaa...

hijau bumi Tuhan... said...

teamtact...
gmbr2 diatas benar2 mengimbas kembali zaman2 lampau yg sgt indah bersama2 PERLU...mmg touching bile tgk blk gmbr2 ni...teringin sgt rasanya nk kembali semula ke zaman tersebut...tp apakan daya...knape lah masa sgt mencemburui kita... anyway, PERLU is the best forever n ever...

w.g.t.e...
sy vote endau rompin...mantap beb, trekking smpai 'buaya sangkut'... pastu tiruk kt tasik air biru... peh, mmg masyuk siot...hehe


salam perjalanan...

cy_sumandak said...

teamtact..

rindu seh nak p gathering PERLU..buat la g rafting lak kat padas..mesti mantap..hehehe

P.e.a.C.H said...

bEStnYE...
nk Ikot LG rRR...
LEy X???
hEHehEWHE

Penerus Hidup said...

terima kasih aje kee?? apekata anda semua view blog saya... abru buat mlm tadi hehehehe... bang saya dah on balik blog... so buat la ape yang patut ye... ekekekek

ps:
saya vote ke mane sahaja yang dorang bawak. mesti ada yang baru untuk kita alami nanti.. hehehe...

wegreentheearth said...

jangan hanya vote...
jangan hanya berkata2...
bila sampai waktunya hilang entah kemana....