Wednesday, July 30, 2008

KURANG SUDAH KASIHKU.....................


Niat aku sebenarnya nak ceritakan pengalaman aku semasa menyaksikan perlawanan antara Chelsea menentang pasukan Malaysia……. Bila aku buka blog, aku layan dulu beberapa blog wajib aku lawati…….

Tiba tiba perasaan aku berubah…..aku tutup computer riba aku. Aku duduk melayan diri aku di restoran Khulafah seksyen 7 ni sambil melayan beach volley ball di skrin besar ni…….

Terpikir aku pergolakan dalam PERLU…… Benda benda bodoh yang bermain difikiran aku, kemalangan EL, tentang ada instructor yang bawak awek,tentang kehadiran jijik ANNONAMOUS yang porak perandakan keamanan dan kebahagiaan, tentang perhubungan dikalangan ahli PERLU yang saling tunding menunding,semangat pasukan yang hilang dan antara benda-benda yang lain yang bermain difikiran ku….. Sapa yang akan bantu bos dan beberapa perkara lain…….

Terus aku on kan computer riba aku……………………………..(3.21am)

Tiba-tiba aku rasa kurang sudah kasih aku, tawar sudah hati aku……. Ya Allah….. nasib baik aku ada rakan-rakan PERLU (alumni) yang sentiasa membakar semangat……. Bila cuba bayangkan macam mana En. Hisyam Che Mat menjaga persatuan ini sebagai penasihat sejak dari penubuhannya, semangat yang hilang kembali semula, tetapi kasihku kepada persatuan tak lagi seperti dulu…….. (mungkin musim kemarau). Harap semuanya kembali seperti biasa dan kasih sayang ku akan lebih dari dulu……….

9 comments:

ADDIN "My Life Is Beautiful" said...

salam teamtact,

setiap kerja yang dilakukan dengan penuh keikhlasan akan sentiasa ada petunjuk dari sang pencipta...kita hanyalah menyampaikan, petunjuk dan hidayah datang dari dia yang esa..."ONLY THE STRONG CAN SURVIVE"...bersabar dan tetap pendirian di dalam mendidik adalah kunci kebahagian....apabila banyak musibah yang datang maknanya kejayaan makin menghampiri teamtact..."Apakah kamu mengira bahawa kamu akan masuk syurga, padahal belum datang kepadamu(cubaan)sebagaimana halnya orang2x terdahulu sebelum kamu ? mereka ditimpa malapetaka dan kesengsaraan, serta digoncangkan (dengan bermacam2x cubaan)sehingga berkatalah Rasul dan orang 2x yang beriman bersamanya: "Bilakah datangnya pertolongan Allah?" Ingatlah, sesungguhnya pertolongan Allah itu amat dekat. surah al Baqarah ayat 214

wegreentheearth said...

salam team tact,
biarkanlah apa yang berlaku..
biarkanlah apa yang terjadi..
biarkanlah mereka dengan hidup mereka..
yang penting kita masih seperti dulu..
LAWAN TETAP...........

sname said...

sayang selagi ada
kasih selagi mahu
jaga selagi mampu
bela selagi daya.

p/s: masa saya keluarkan 1 statement di hakim abg marah dan terus pergi.
2 hari x bercakapa ngan saya.

Anonymous said...

salam teamtact...

sabar...kalo org taknak bangunkan PERLU, kita tlg bangunkan. takpe..yy pun dah pikir abis..lantakla org nak ckp ape. diaorg ni pandai ckp je..buatnyer tak tau..sabar eh..
yy lagi sayang PERLU pasal sama2 tgk perlu bangun n taknak perkara dulu berulang. ada org penah ckp kat yy..'ko ni tak boring ke ngan PERLU?'..yy jawab..'TAK'..pastu dia tanya nape...yy jawab.. perlu ada keistimewaan dia tersendiri...
org yg betul2 ikut PERLU dan tahu tentang dalaman nyer je yg tahu tentang keistimewaan perlu..
tul tak teamtact..
harap teamtact tak putus asa n kita akan teruskan perjuangan kita k.

have a nice day
cheers...

teamtact said...

Salam Rekreasi....

Alhamdulillah..... terima kasih semua, komen dari Addin dan yang lain-lain sangat membantu mengukuhkan pegangangan saya dan semngat saya yang sentiasa membara.....

Anonymous said...

Teamtact..
salam..
Jangan kurangkan kasih sayangmu..
Tiupkan bara kasih sayang itu agar terus menyala dengan gahnya.. Ramai yang kasih kan PERLU..namun "Tuntutan Dunia" yang membuatkan rasa kasih dan sayang itu kurang nampak tapi dihati tetap kasih dan tetap sayang pada PERLU :)

keLaPe daN orKiD..... said...

abg tq tau jage el...um el harap abg jangan ah kurangkan kasih syg abg sebab PERLU ni lagi banyak kasih sayang lagi besh idup PERLU n trimas sekali lagi abg....

aboy said...

ermmm...salam bang...
bersatu kita teguh..bercerai kita roboh..jadi biar la ade yang retak pun..kita kena tetap bersatu agar PERLU xroboh..walaupun jauh dimata..PERLU tetap dihati...

Salam Rekreasi..

Anonymous said...

semangat jangan luntur..
selagi niat kita suci dan ikhlas
selagi itu kita harus berjuang..
PERLU perlu wujud
Alumni PERLU ada